• Vereniging

K.V. VIKO is de korfbalvereniging in Vianen UT en is opgericht op 30 oktober 1963. Vianen is een stadje in de buurt van Utrecht met ongeveer 20.000 inwoners. VIKO heeft op dit moment ongeveer 140 leden en speelt daarmee op zaterdag competitie in 2 seniorenteams, midweek senioren met 1 team in totaal zijn er 8 jeugdteams. Daarnaast bieden we voor de allerkleinsten de kangoeroe klup aan.

Op het veld speelt VIKO haar thuiswedstrijden op het kunstgrasveld van sportpark Blankensteijn in Vianen. De thuiswedstrijden in de zaal vinden plaats in Sporthal Helsdingen in Vianen.

Extra activiteiten
    Naast korfballen worden er bij VIKO nog vele andere activiteiten georganiseerd, zoals:

Team uitjes
    Met het team leuke dingen is enorm belangrijk voor de gezelligheid naast het veld en het zo ook in het veld leuk te hebben samen.

Het jeugdkamp
    Een kamp voor de jeugd dat jaarlijks op sportpark blankenstein of op een andere locatie, zoals een kampeerboerderij wordt georganiseerd.

Familiedag
    Ieder jaar op hemelvaartsdag een gezellig familie toernooi afgesloten met een heerlijke BBQ.

Oud papier
    Al vanaf de oprichting van VIKO wordt er door de leden maandelijks oud papier opgehaald.

Schoolkorfbal
    Als laatste van de schoolsport toernooien organiseerd VIKO elk jaar het Schoolkorfbaltoernooi. Alle basisscholieren uit Vianen van groep 3 tot en met groep 8 kunnen hieraan meedoen.

Daghap
    Op de zaterdagen dat VIKO 1 thuis speelt, wordt na afloop de daghap aangeboden. Eet voor een vriendelijke prijs mee in de kantine en speel samen nog een gezellige 'derde helft'.

Overig
    Naast dit alles worden er nog diverse overige activiteiten voor jong en oud georganiseerd zoals: feesten, klaverjassen, darten, filmavonden,sintviering en pannenkoeken eten.